Skip to the main content.
boek een meeting
boek een meeting

Contact formulier.

2 min read

Hoe kan SEO uw bedrijf helpen?

Bijna 30% van al het wereldwijde websiteverkeer is afkomstig van de pagina's met zoekresultaten. Dat cijfer groeit tot drie keer in het geval van de eerste bezoekers van uw website. Deze feiten alleen al zouden duidelijk moeten maken waarom u zoekmachine optimalisatie (SEO) tactieken moet gebruiken om uw zichtbaarheid in zoekmachines zoals Google en Bing te vergroten.

image-png-1

"Gebruikerservaring is nu net zo belangrijk tot het punt dat het een topprioriteit is geworden voor marketeers"


Met organische zoekopdrachten als de primaire bron van website verkeer, is het belangrijker dan ooit dat u een robuuste maar aanpasbare SEO-plan toepast. Maar tegelijkertijd is SEO misschien nog wel een van de meest onbegrepen gebieden van digitale marketing en brand management. Er komt immers veel meer kijken bij SEO dan zoekwoordoptimalisatie (keywords). Hier zijn enkele voorbeelden van hoe Google websites rangschikt:

  • Originele inhoud die waardevolle en unieke inzichten verschaft
  • Relevante trefwoorden en zinnen in H1, H2, en H3 headers
  • Website prestaties, inclusief pagina laad snelheid
  • Prestaties en responsiviteit van mobiele websites
  • Andere metingen van de gebruikerservaring, zoals de verhouding tussen advertenties en inhoud
  • Website structuur en beveiliging, inclusief HTTPS encryptie
  • Externe factoren, zoals backlinks op andere sites van hoge kwaliteit

brett-jordan-B_j4LJbam5U-unsplash-1-1 

 

De bovenstaande opsommingen zijn enkele van de belangrijkste ranking factoren. Google zwijgt over het algemeen over hoe zijn website crawlers (een bot die het wereldwijde web op een methodische en geautomatiseerde manier doorbladert) precies werken, maar er wordt geschat dat er ten minste 200 ranking factoren in totaal zijn. Het is niet nodig om deze allemaal aan te pakken in uw SEO plan, maar focussen op de belangrijkste kan uw bedrijf helpen op verschillende belangrijke manieren, zoals:

Build trust and credibility  (Vertrouwen en geloofwaardigheid opbouwen)

Succesvolle merken zijn bekende autoriteiten in hun respectieve industrieën, vandaar dat Google de voorkeur geeft aan inhoud die het als relevant en autoritair beschouwt. Er zijn tal van elementen die een rol spelen bij het vestigen van autoriteit, zoals het plaatsen van relevante links en inhoud die educatief of onderhoudend is in plaats van promotioneel. Met andere woorden, als uw inhoud echt waarde oplevert voor het beoogde publiek, zal het voldoen aan een van de belangrijkste eisen van Google en uw geloofwaardigheid vergroten.

Enhance user experience  (Verbetering van de gebruikerservaring)

Vroeger dachten webmasters bij SEO vooral aan optimalisatie op basis van keywords, maar de waarheid is dat zoekmachines in het afgelopen decennium veel verder zijn geëvolueerd dan dat. Google's machine learning algoritmes behoren immers tot de meest geavanceerde ter wereld. Gebruikerservaring is nu net zo belangrijk tot het punt dat het een topprioriteit is geworden voor marketeers. Als uw website bijvoorbeeld slecht is geoptimaliseerd voor de kleine schermen en aanraakbediening van tablets en smartphones, is de kans groot dat hij in de zoekresultaten ondergesneeuwd raakt.

 

image-png-2-1

Reduce marketing costs  (Verminder de marketingkosten)

Slechts een klein deel van de websitebezoeken komt van betaalde reclame (paid advertising), zoals gesponsorde vermeldingen in de zoekresultaten of advertenties op sociale media. Dat wil niet zeggen dat betaald adverteren een verspilling van tijd en geld is, maar het mag nooit voorrang krijgen op organisch zoeken. Terwijl betaald adverteren snel resultaat oplevert, draait het bij SEO om groei op lange termijn en duurzaamheid. Daarom moet het niet alleen worden gezien als een marketing kostenplaats, maar als een investering in uw bedrijf.

Measure your performance  (Meet uw prestaties)

SEO heeft misschien niet een direct berekenbare ROI in vergelijking met gesponsorde reclame, maar dat betekent niet dat het niet meetbaar is. Bijvoorbeeld, met behulp van een platform als Google Analytics of HubSpot geeft u een duidelijk beeld van waar uw bezoekers vandaan komen en hoe lang ze besteden op elke pagina van uw website. Op deze manier kunt u snel identificeren welke inhoud uw bezoekers het meest aanspreekt en welke inhoud verbetering behoeft. Met deze inzichten binnen handbereik helpt SEO u uw strategie voortdurend te verbeteren om groei op lange termijn te stimuleren.

Flywheel-Continuous-Spin

CNIP New Media is een Gold HubSpot-partner en een digitaal marketingbureau met als missie bedrijven te helpen bij de groei, uitbreiding en ontwikkeling van hun merken.

Neem vandaag nog contact op  met ons resultaatgerichte marketingteam vandaag nog.

 

Marketing agency

Goede Marketing vs Geweldige Marketing

Hoe marketing uw bedrijfsresultaten kan verbeteren

In elk bedrijf zijn er cijfers en afdelingen die allemaal bijdragen aan het succes van een...

Read More

Welk CMS kiezen? Hubspot versus Wordpress

CMS (Content Management System) is een softwarepakket waarmee u de website van uw dromen kunt bouwen, beheren en bijwerken. Maar er zijn vele opties...

Read More

Een gids voor het uitbouwen van een digitale marketing-campagne

Een leidraad die u verder helpt om een resultaatgerichte digitale marketingcampagne uit te plooien.

Read More